Een Kindje op komst.....

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga heeft tot doel de moeder fysiek en geestelijk op de geboorte van haar kind voor te bereiden en haar te leren de innerlijke processen die zich tijdens en na de zwangerschapsperiode afspelen, bewust te worden en beter te doorgronden. Tijdens deze yoga zal door middel van specifieke oefeningen het lichaam worden voorbereid op de bevalling. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan ontspannings- en ademhalingsoefeningen, speciaal aangepast aan de zwangerschapsperiode.

Wanneer kan je deelnemen?
Er kan op elk moment van de zwangerschap aan de lessen worden deelgenomen. Hoe eerder je begint, des te beter kan je jezelf geestelijk en lichamelijk voorbereiden. Onze lessen worden doorlopend gegeven.

Meditaties

Er staan lichte meditaties op het programma om in contact te komen met de stilte in jezelf. De ongeboren baby is heel ontvankelijk voor de lichamelijke en geestelijke toestand van vooral de moeder en ook van de vader. Door deze yoga leer je je hiervan bewust te zijn en deze te beïnvloeden.Voor het kind wordt een basis gelegd voor een harmonieuze ontwikkeling, die zal doorwerken in het verdere leven.

En de vader?
Tijdens de zwangerschapslessen wordt de aanstaande vader samen met de aanstaande moeder uitgenodigd voor een partnerles. Dit houdt in gezamenlijk oefeningen doen die belangrijk zijn voor en tijdens de bevalling. Tijdens de instructieles wordt uitgelegd wat de rol kan zijn van de aanstaande vader voor en tijdens de bevalling.
Deze les is aan te raden. Er kan een afspraak voor worden gemaakt buiten de gewone lestijden om. Voor de partnerles worden geen kosten berekend.

Na-zwangerschap periode
De periode na de bevalling is heel bijzonder. Je leert het kind, dat je negen maanden bij je gedragen hebt, kennen. Fysiek en emotioneel onderga je grote veranderingen.  Tijdens de zwangerschapsyoga lessen wordt hier ook aandacht aan besteed. Er worden specifieke oefeningen besproken die je in deze periode kan doen om het lichaam te laten herstellen. Concentratie oefeningen die je kunt doen die je zullen helpen tijdens je kraam periode en daarna.